Szalámis paradicsomos tészta

Ez a recept nem volt tervben, viszont nem szerettem volna egy vagyonért nagybevásárlást tartani, illetve különböző drágán beszerezhető hozzávalókból ételt készíteni. Mert eredetileg az volt a terv, de az egy másik nap étele. Beszéljünk most a tésztáról:

Egyszer ettem egy olyan spagettit, amiben kolbász volt. Nagyon meglepődtem, mert magamtól valahogy nem gondoltam volna, hogy amikor a hozzávalókat készítem ki a spagettihez itthon, akkor a kolbászért nyúljak. Viszont nem volt az albérletben, csak szalámi, így választhattam: lemegyek és veszek kolbászt, vagy csinálok a csemege szalámiból spagettit. A címben nem hazudok, az utóbbi mellett maradtam.

Persze a bevásárlást nem sikerült megúszni, mert nem volt se tej, se tojás, így összeírtam, mi kellhet még vajon ehhez az ételhez:

img_1564

Hozzávalók:

  • 400 g darabolt paradicsom paradicsomlében
  • fokhagyma (3 gerezd)
  • gomba (4db)

és ami itthon volt:

  • szalámi (10 deka)
  • 1 lilahagyma
  • spagetti tészta
  • olaj
  • baconszalonna (10 deka)

Elkészítés:

idő: kb. 30 perc

 

  1. Szeleteljük fel a baconszalonnát és tegyük a lábasba, majd gyújtsunk alá. Ha nem enged elég zsírt a hagyma pirításához, akkor adjunk még hozzá egy kis olajat, ahogy én is tettem. Majd jöhet bele az aprított lilahagyma, a fokhagyma és pirítsuk őket.
  2. Közben propeller gyorsasággal megmossuk, megpucoljuk és felvágjuk a gombát, de ezt előre is el lehet készíteni. Szerintem izgalmas lesni, hogy nem ég-e oda a kaja közben, mintha egy verseny lenne. Ha kész van a gomba, tegyük azt is a lábasba, kevergessük és várjuk meg, amíg ereszt egy kis levet.
  3. Utána jöhetnek a félbevágott szalámik, amivel még kicsit együtt főzzük, majd a paradicsomot is öntsük hozzá! Valahol a közepes és a takarékláng között fortyogtassuk még 10-15 percig, és fűszerezzük meg egy csipet sóval, borssal oregánóval és egy kicsit nagyobb csipet bazsalikommal.
    img_1567
  4. Amíg rotyog, készítsük el a tésztát is. Én spagetti tésztával főztem, de szerintem praktikusabb lett volna pennéből. Ezt már mindenki csinálja saját ízlése szerint.
  5. Amikor lefőtt a tészta, öntsük le róla a vizet, tegyük ezt is a lábasba a szószhoz, keverjük el jól és még melegítsük egy kicsit közepes lángon.

img_1213

Ez a mennyiség körülbelül négy főnek elég, vagy háromnak. Attól függően mennyit szedünk a tányérba.

Szerintem ez egy nagyon egyszerű albérletbe való étel, ami szinte bárhogyan variálható szezonális kínálatnak megfelelően.  Kísérletezz! Nem kell mindig pizzát rendelni, ha nincs itthon kész kaja.

Jó étvágyat!

Viola

 

 

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

