Cajun tekercs

Biztos vagyunk páran a világban, akik az új év, új én, új test szerint szeretnének élni –legalább is januárban. Természetesen én sem vagyok kivétel, de mentségemre szóljon, hogy már novemberben elkezdtem! Szerettem mindig könnyű és finom ételeket készíteni, amit ha megeszek, nem kell utána egyből ledőlnöm egy háromnegyed órára, hogy újra működjek.

Régebben néztem a True Blood című sorozatot, ami Lousianában játszódik és annyira megtetszett az egész világ, amit bemutat, hogy kitaláltam, én el akarok majd menni New Orleansba. Nos, ha odáig nem is, de a fűszeresig elmentem és vettem cajun fűszerkeveréket, ami az ottani konyha ízeit foglalja magába.

img_1510

A recept alapötletét a 2012. júniusi GoodFood magazinban láttam, Cajun pulykás tekercs kukoricás salsával néven.

Én most csirkéből készítettem, kukorica nélkül:

Hozzávalók:

  • fél csikremell
  • 1 evőkanál cajun fűszerkeverék
  • 2 tortilla
  • 2 marék salátakeverék
  • 2 evőkanál olíva olaj

Szószhoz:

  • 75 gramm tejföl
  • fél lime leve és reszelt héja
  • 1 kávéskanál chili pehely

Elkészítés:

A csirkemellet vékony szeletekre szeljük, majd szórjuk rá a cajun fűszerkeveréket és öntsük hozzá az olajat. Keverjük el őket rendesen, hogy a hússzeleteken nagyjából ugyanolyan arányban legyenek az összetevők, majd tegyük félre, amíg elkészítjük a szószt.

Kanalazzuk a tejfölt egy tálba, reszeljük bele a fél lime héját és facsarjuk ki a levét, majd tegyük még hozzá a chili pelyhet és jól keverjük el.

img_1443

Közben tegyünk fel egy serpenyőt vagy grill serpenyőt a tűzre, forrósítsuk fel, aztán fektessük bele a csirkemelleket. Mindkét oldalán 6-6 percig süssük, majd tegyük őket egy kis tálba és szeleteljük fel.

A tortillát a még forró serpenyőben melegítsük meg, oldalanként kb. 15 másodpercig. Ezt lehet mikróban is, de ott is elég a 15-20 másodperc.

A tekercsek elkészítéséhez:

A tejfölös szósszal kenjük meg az egész tortillát, majd tegyünk bele a húsból és a salátából is. Aztán újra egy kis tejföl és tekerjük fel, az alját alufóliával fogjuk össze.

Szerintem nekem igazán elég lett volna csak az egyik tekercs, de olyan finom volt, hogy megettem a másikat is, aminek következtében ugyanúgy le kellett dőlnöm egy kis időre. Szóval csak mértékkel! 🙂

img_1455

Jó étvágyat!

Viola

Cajun tekercs” bejegyzéshez ozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

